Ha innen nézem pszichodráma, ha onnan nézem szupervízió
Hubainé Muzsnai Márta, Majsai-Hideg Tünde
Időpont
Szombat 17.30-19.30
Műfaj
workshop 120 perc
Helyszín
Rekettye terem
Létszám
Maximum 20 fő
Leírás
Évek óta tanítjuk, miként lehet alkalmazni pszichodramatikus elemeket a szupervízióban. Egy szakmai demonstráció során kiderült, hogy az általunk bemutatott szupervíziós folyamatok egyszersmind teljes értékű monodráma folyamatok is.
Műhelyünkben mindketten ismertetünk egy-egy, már lezárt szupervíziós folyamatot. Az elején elmondjuk, hogy szupervizorként milyen keretek között dolgozunk, mi áll figyelmünk fókuszában. Kiemeljük azokat a részeket, amikor pszichodramatikus technikákat alkalmazunk, s ezeket átélhető módon meg is jelenítjük. Közben Te magad is betekinthetsz a kulisszák mögé.
A demonstrációk után kíváncsiak vagyunk a Te véleményedre is. Szerinted mi történt? Pszichodráma vagy szupervízió? Majd választ keresünk a kérdésre: honnan kezdődik az a terület, amely már csak a pszichodrámáé, illetve az, amely már csak a szupervízióé? Hol van a pszichodráma és a szupervízió határmezsgyéje?
Bemutatkozás
.jpg)

Hubainé Muzsnai Márta PhD: klinikai szakpszichológus, pszichodráma vezető
Református lelkészként ismerkedtem meg a pszichodrámával, később ‒ klinikai szakpszichológusként és pszichodráma pszichoterapeutaként ‒ pszichoterápiás és pszichiátriai osztályokon vezettem pszichodráma- és bibliodráma-csoportokat. Jelenleg pszichológusok, pedagógusok, lelkigondozók és mediátorok egyetemi képzésében veszek részt, magánpraxisban pedig egyéni lelkigondozást és szuperviziót folytatok.
Majsai-Hideg Tünde: pszichodráma vezető, kiképző gyermekdráma vezető, szupervizor; kiképző bibliodráma vezető, szupervizor
Református lelkészi és vallástanári alapdiplomáim mellett családkonzultánsi, lelkigondozói és mentálhigiénés végzettséget szereztem. Kezdetben ifjúsági lelkigondozással, drogprevencióval és kortárs-segítéssel foglalkoztam, majd gyermekpszichodráma- és szülőcsoportokat vezettem, pár- és családkonzultációkat, valamint egyéni és csoportos szupervíziót tartottam. Az utóbbi évtizedben gyermekdráma-kiképzőként, bibliodráma- és pszichodráma-csoportvezetőként, szupervizorként tevékenykedek, és felsőoktatási intézményekben oktatok. Szakmai céljaim fókuszpontjait elsősorban a műhelymunka, a különbözőségek elfogadása, az előítéletektől való megszabadulás, továbbá a kisközösségek építése és az interdiszciplináris, interkulturális, vallásközi párbeszéd képezik.
Kiket várunk
Érdeklődéssel várjuk azokat a résztvevőket, akik segítenek megfejteni a rejtélyt, hogy hol van a pszichodráma és a szupervízió határmezsgyéje. A legaktívabb résztvevők könyvet (is) nyerhetnek azon túl, hogy a közös élmény és eszmecsere, saját felismeréseid és tanulásod már önmagában is nyereség. Ahogy számunkra is nyereség a Te részvételed, érdeklődésed és visszajelzésed.